Magyar Vitorlázórepülő Rally Kupa 2020

Támogatóink

Magyar Vitorlázórepülő Szövetség

AKTUÁL BAU Építőipari és Kereskedelmi Kft.

SZEMP Air Légiszolgáltató Kft.

KÖLES Parképítés

HA-VI-ÉP Kft.

Márkusz Építő

Live Glidernet.org
Live Glidernet.org
Meteograms
Meteograms
A magyarországi talaj fizikai félesége
A talaj fizikai félesége
Időkép.hu
Felhőkép
Open Glider Network Range
Open Glider Network Range

Magyar Vitorlázórepülő Rally Kupa 2020 évi Versenykiírása

 

A Magyar Vitorlázórepülő Rally Kupa egy decentralizált több helyszínen előre meghatározott versenynapokon (futam) lebonyolított versenysorozat. A versenyre nevezhet mindenki, aki teljesíti a Magyar Vitorlázórepülő Kupa (MVK) verseny nevezhetőségi feltételeit. A nevezési határidő minden futamot megelőző hét péntek. A versenyre nevezés egyben az MVK nevezést is magában foglalja, tehát az MVK nevezési díjat előzetesen be kell fizetni! Az egyes futamok rendezői az adott futamra nevezési díjat kérhetnek.

 

A futamok helyszínének és időpontjának kiválasztása:

Az egyes futamok más-más helyszínen kerülnek lebonyolításra. A rendezésre a klubok a VTSB felé szándék nyilatkozatot kell, hogy tegyenek. A futamok időpontjait az MVSZ tavaszi küldöttgyűléséig a VTSB nyilvánosságra hozza. Az adott évi futamok  rendezésére a jelentkezést legkésőbb január 31.-ig kell jelezni a VTSB felé. A futamok rendezőinek a saját futamukra vonatkozó Bulletint az MVSZ tavaszi küldöttgyűléséig nyilvánosságra kell hozni.

 

A futamok lebonyolítása:

Az egyes futamokon minimum 2 versenynap megrendezésére kell lehetőséget biztosítani. Az egyes futamokon minimálisan 6 induló szükséges. A futamokon a Magyar Vitorlázórepülő Versenyszabályzat 5.4 pontja szerinti Sebességi versenyszám kijelölt fordulópontokkal (RT) feladat típust kell használni.

A futam utolsó versenynapján a terepleszállás esélyének csökkentése érdekében a versenyzők egyénileg dönthetnek úgy is, hogy eltérnek a feladattól, ebben az esetben az MVK szabad táv értékelése szerint kapnak pontot.

A rendezőknek törekednie kell az esélyek kiegyenlítésére. A résztvevőknek a repülőgépeik indexszámához igazított hosszúságú feladatokat kell kiírni (Indexek: Club: 82-102, 15M: 102-114, Open:114 fölött).

Javasolt az indulási vonal nyitásának használata. Vonalnyitás a rendezők döntése szerint lehet regatta start is.

 A versenyzők napi értékelése a kiírt feladaton az MVK pontszámítása alapján történik. A pontszámításnál az MVK indexlistát kell figyelembe venni. A versenyzők által repült feladatokat az MVK rendszerébe is fel kell tölteni, így azok az MVK-ban is értékelve lesznek.  Amennyiben a versenyző repülése az MVK szabályzat szerint szabadtávként is kiértékelhető, és ha az MVK-ban kedvezőbb eredményt ad a versenyzőnek, úgy ott azt kell figyelembe venni.

Érvényes napnak számít, ha legalább 1 versenyző túlrepüli a minimális távolságot (a gép MVK indexszáma km-ben).

Az egyes futamok értékelésénél a napi pontszámok összesítésével kell sorrendet felállítani. Az így összesített pontszámokat teljesítmény százalékká kell alakítani, amely a versenyző adott futamon elért pontjait adja (Rally pont): 

Rally pont=(Versenyző összes pontja/Futamgyőztes összes pontja)*100.  

 

Például:

Az LHXX futamon 2 versenynap után a versenyzők összesített pontjai:

A.    2000

B.     1800

C.     1600

A futam végeredménye:

A.    100 pont

B.     90 pont (1800/2000*100)

C.     80 pont           stb.

 

Az adott futam győztese a napi  pontszámok összesítését követően a legmagasabb  pontszámmal rendelkező versenyző, akinek a Rally pontja (teljesítmény százaléka) = 100.

A futamok összesítése:

A Futamok összesítésénél minden nevezett versenyző eredményét figyelembe kell venni. A versenyző elért eredménye az egyes futamokon elért Rally pontjai közül a legmagasabb kettő összege. A Rally Kupa adott évi győztese az így számolt legmagasabb pontszámot elért versenyző. Pontegyenlőség esetén, az egyes futamokon elért helyezéseket  kell nézni. A győztes a több első, ha az is  egyenlő, akkor a több második,  a több... (és sorrendben így tovább) helyezést elért versenyző. Ha ez alapján is pontegyenlőség állna fenn, akkor a futamokon repült összes pontszámot kell figyelembe venni.

A verseny nem számítható bele a Magyar Vitorlázórepülő Ranglistába. A versenyzők Ranglista pontot az MVK eredményük után kapnak.

2020. február 01.
VTSB