A Magyar Vitorlázórepülő Rally Kupa egy decentralizált több helyszínen előre meghatározott versenynapokon (futam) lebonyolított versenysorozat. A versenyre nevezhet mindenki, aki teljesíti a Magyar Vitorlázórepülő Kupa (MVK) verseny nevezhetőségi feltételeit. A nevezési határidő minden futamot megelőző hét péntek. A versenyre nevezés egyben az MVK nevezést is magában foglalja, tehát az MVK nevezési díjat előzetesen be kell fizetni! Az egyes futamok rendezői az adott futamra nevezési díjat kérhetnek.
A futamok helyszínének és időpontjának kiválasztása:
Az egyes futamok más-más helyszínen kerülnek lebonyolításra. A rendezésre a klubok a VTSB felé szándék nyilatkozatot kell, hogy tegyenek. A futamok időpontjait az MVSZ tavaszi küldöttgyűléséig a VTSB nyilvánosságra hozza. Az adott évi futamok rendezésére a jelentkezést legkésőbb január 31.-ig kell jelezni a VTSB felé. A futamok rendezőinek a saját futamukra vonatkozó Bulletint az MVSZ tavaszi küldöttgyűléséig nyilvánosságra kell hozni.
A futamok lebonyolítása:
Az egyes futamokon minimum 2 versenynap megrendezésére kell lehetőséget biztosítani. Az egyes futamokon minimálisan 6 induló szükséges. A futamokon a Magyar Vitorlázórepülő Versenyszabályzat 5.4 pontja szerinti Sebességi versenyszám kijelölt fordulópontokkal (RT) feladat típust kell használni.
A futam utolsó versenynapján a terepleszállás esélyének csökkentése érdekében a versenyzők egyénileg dönthetnek úgy is, hogy eltérnek a feladattól, ebben az esetben az MVK szabad táv értékelése szerint kapnak pontot.
A rendezőknek törekednie kell az esélyek kiegyenlítésére. A résztvevőknek a repülőgépeik indexszámához igazított hosszúságú feladatokat kell kiírni (Indexek: Club: 82-102, 15M: 102-114, Open:114 fölött).
Minden esetben a verseny vezetője határozza meg az indulási vonal nyitásának idejét. A vonalnyitás után érvényes starttal nem rendelkező versenyzők repülése nem számít bele a Rally kupa eredményébe Vonalnyitás a rendezők döntése szerint lehet regatta start is.
A versenyzők napi értékelése a kiírt feladaton az MVK pontszámítása alapján történik. A pontszámításnál az MVK indexlistát kell figyelembe venni. A versenyzők által repült feladatokat az MVK rendszerébe is fel kell tölteni, így azok az MVK-ban is értékelve lesznek. Amennyiben a versenyző repülése az MVK szabályzat szerint szabadtávként is kiértékelhető, és ha az MVK-ban kedvezőbb eredményt ad a versenyzőnek, úgy ott azt kell figyelembe venni.
Érvényes napnak számít, ha legalább 1 versenyző túlrepüli a minimális távolságot (a gép MVK indexszáma km-ben).
Az egyes futamok értékelésénél a napi pontszámok összesítésével kell sorrendet felállítani. Az így összesített pontszámokat teljesítmény százalékká kell alakítani, amely a versenyző adott futamon elért pontjait adja (Rally pont):
Rally pont=(Versenyző összes pontja/Futamgyőztes összes pontja)*100.
Például:
Az LHXX futamon 2 versenynap után a versenyzők összesített pontjai:
A. 2000
B. 1800
C. 1600
A futam végeredménye:
A. 100 pont
B. 90 pont (1800/2000*100)
C. 80 pont stb.
Az adott futam győztese a napi pontszámok összesítését követően a legmagasabb pontszámmal rendelkező versenyző, akinek a Rally pontja (teljesítmény százaléka) = 100.
A futamok összesítése:
A Futamok összesítésénél minden nevezett versenyző eredményét figyelembe kell venni. A versenyző elért eredménye az egyes futamokon elért Rally pontjai közül a legmagasabb kettő összege. A Rally Kupa adott évi győztese az így számolt legmagasabb pontszámot elért versenyző. Pontegyenlőség esetén, az egyes futamokon elért helyezéseket kell nézni. A győztes a több első, ha az is egyenlő, akkor a több második, a több... (és sorrendben így tovább) helyezést elért versenyző. Ha ez alapján is pontegyenlőség állna fenn, akkor a futamokon repült összes pontszámot kell figyelembe venni.
A verseny nem számítható bele a Magyar Vitorlázórepülő Ranglistába. A versenyzők Ranglista pontot az MVK eredményük után kapnak.
2021. március 11.
MVSz Elnökség