Magyar Vitorlázórepülő Rally Kupa 2024

Támogatóink

Magyar Vitorlázórepülő Szövetség

AKTUÁL BAU Építőipari és Kereskedelmi Kft.

SZEMP Air Légiszolgáltató Kft.

KÖLES Parképítés

HA-VI-ÉP Kft.

Márkusz Építő

Live Glidernet.org
Live Glidernet.org
Meteograms
Meteograms
A magyarországi talaj fizikai félesége
A talaj fizikai félesége
Időkép.hu
Felhőkép
Open Glider Network Range
Open Glider Network Range

Helyszín - Papkutapuszta

1. Alapvető információk

2024 Rally Kupa, LHPK Futam MVK Géposztályok számára 2024 Június 8-9.
Papkutapuszta Repülőtér (LHPK) 8600 Siófok HRSZ 0223/5

További részletek az 1. számú bulletinben.
 

2. Szükséges dokumentumok

A pilótáksaját felelőssége az összes szükségesdokumentum ellenőrzése - ezt a verseny előtt aláírásukkal igazolják - a szervezők azokat nem fogják ellenőrizni.
 

3. Technikai feltételek

Kötelező fedélzeti eszközök:

Regisztrált FLARM használata kötelező! OGN tracker nem elfogadott!

  • Adatrögzítők és feladat igazolása
    • Feladat igazolása a versenykiírás 3.2-es pontja szerint (itt elérhető)!
    • Adatrögzítők a versenykiírás 7-es pontja szerint (itt elérhető)!
    • A teljes MVK Racing Task feladat deklarációja a pilóta feladata és felelőssége az alábbiak szerint
      • A deklarációban a következőknek kell szerepelni: A teljes RT feladat, versenyző (kétkormányos gép esetén a másik pilóta vagy utas) neve, a gép típusa lajstromjele vagy regisztrált azonosító jele, szárnyfesztáv ha változtatható (hiánya esetén a nagyobb index számot kell figyelembe venni).
      • Ennek hiányában a feladat nem értékelhető.

Nem használható eszközök

  • A felhőrepülésre alkalmas eszközök (pl.: Bohli, Schanz, KT1 iránytű, elfordulásjelző, műhorizont) kiszerelése nem kötelező, de a felhőrepülés tilos!

Rádiófrekvenciák

  • LHPK UNICOM (135,710 MHz) - minden versennyel kapcsolatos rádiózás ezen a frekvencián történik
  • LHSK Dropzone – 125,435 MHz
     

4. A repülőtér

Neve: Papkutapuszta repülőtér (LHPK) Címe: 8600 Siófok 0223/5
Telefonszáma: +36 70 311 2272
E-mail címe: papkuta@gmail.com
Üzemeltető: Aero Média Kft.
Felelős vezető: Bódis László
WGS 84 koordinátája: N465241 E180218
Pályairány: 17/35 (fű)
Magasság: 140 m (400 feet)

Nyűgözés

A verseny idejére a repülőtér nyugati felén lehet a vitorlázó gépeket nyűgözni, illetve víztőltési lehetőség a hangár előtt áll rendelkezésre.

Behajtás

  • Behajtás a repülőtérre a kapun keresztül
  • Parkoló a bejárat mellett, a repülőtéren kívül
  • WC a versenyzők számára a repülőtéren elérhető

Repülőgépek tárolása

Szállítókocsiban és nyűgözőn lehetséges, hangártárolási lehetőség nincs.

A szállítókocsiban tárolt gépeket közvetlenül a víztöltő hely melletti kijelölt területen kell elhelyezni - ha nincs több hely, a kijelölt nyűgöző helyeken is lehetséges a szállítókocsiban történő tárolás.

A repülőgépek nyűgözése a kijelölt nyűgöző helyeken lehetséges.

Víztöltési lehetőség a hangár előtt lehetséges.
 

5. A verseny

Feladatok

  • A RallyKupa szabályaiszerint.

Verseny eljárások

  • Ballaszt módosítás a griden nem engedélyezett a helyi adottságok miatt!

Versenyterület és helyszín határok

  • MVK szabályai szerint

A segédmotoros vitorlázó repülőgépekre vonatkozó szabályok

  • Az MVK 3.11 pontja szerint

A start szektor

  • 3 km sugarú kör, az indulási pont az eligazításon ki lesz hirdetve illetve a feladatlapon közzé lesz téve.

Starteljárások

  • Hagyományos

Vonalnyitás

A vonalnyitásról A 125.610MHz-es frekvencián adunk értesítést az utolsó nem kitolt gép felszállása után a következő módon:

  • A Klub, 15m illetve az Open géposztály vonala xx óra xx perckor fog nyitni az A/B/C feladatra.

Majd 10 és 5 perccel vonalnyitás előtt:

  • A Klub, 15m illetve az Open géposztály vonala 10 perc múlva fog nyitni az A/B/C feladatra.
  • A Klub, 15m illetve az Open géposztály vonala 5 perc múlva fog nyitni az A/B/C feladatra.

És végül vonalnyitás pillanatában:

  • A Klub, 15m illetve az Open géposztály vonala kinyitott az A/B/C feladatra.

A vonalnyitás általában 20 perc az utolsó gép felszállásától számolva, de időjárási okok miatt a rendezők ezt kitolhatják 30 percre.

Cél szektor

Az érkezési szektor 500 m sugarú henger, mely a repülőtérről dél és nyugat között helyezkedik el
Koordináták: Az első eligazításon illetve a feladatlapon kihirdetve Méret: R 500 m
Minimális magasság: 600 m QNH Az első eligazításon illetve a feladatlapon kihirdetve Minimális magasság alatti érkezés esetén a versenyző büntetőpontokat kap, melyek levonásra kerülnek a napi MVK pontszámából, az alábbiak szerint: (érkezés adott magasságon)
Méterenként 1 büntetőpont
Ezek a büntetőpontok csak a rally kupa eredményeket befolyásolják, az MVK eredményeket nem.

Fájl leadás

  • A fájlokat kizárólag e-mailben küldve a darojanos@freemail.hu címre fogadjuk el. A loggerek letöltése a versenyző felelőssége és feladata! A fájlok a leszállás után lehetőleg 20 percen belül kerüljenek elküldésre.

Pontozás

  • Az érvényben lévő szabályzat alapján (megtekinthető itt)

Óvás

  • Az óvási díj 50.000 Ft, mely az óvással együtt fizetendő. Az óvás elfogadása esetén az óvás díját a bizottság visszaadja.

Terepre szállás

Terpeszállás esetén, a pilóta köteles a leszállásról értesíteni a sport bizottságot a leszállást követő 20 percen belül (Az eligazításon és feladat lapon lesz közzétéve), valamint az igc-filet emailben elküldeni a darojanos@freemail.hu, papkuta@gmail.com címre amennyiben lehetséges.
Amennyiben a jelentés nem érkezik meg naplementéig, és a gép hollétéről sincs hír, a sportbizottság értesíteni fogja a kutató-mentő szolgálatot. Amennyiben a terepreszállási értesítés nem érkezik meg 20 percen belül, a pilóta első alkalommal figyelmeztetésben részesül, további előfordulás esetén a versenyről kizárható.
 

6. Megérkezési és leszállási eljárások

  • Az érkezési jelentést a 135,710 MHz-en kell tenni, a célkör elérése előtt 10 kilométerrel. A frekvenciára a célkör előtt legalább 15 kilométerrel át kell térni. A jelentés szövege “azonosító jel 10 km”. pl.: “AA 10 km
  • A célkör elérését a frekvencián jelenteni kell, a tervezett érkezési eljárással .
  • A célkör elérését követően a repülőtér felé fordulva folytatni kell a megközelítést és ezután lehet megkezdeni a választott - és a repülésvezető által visszaigazolt – leszállásiirányt
  • A célkör elérésekor dinamikus felhúzás nem megengedett!
     
  • Mindkét leszállási irány esetén a leszállásnak minél hosszabbnak kell lennie. Minden hirtelen manőver kigurulás közben veszélyes repülésnek minősül, kivéve a rádión engedélyezett kifordulás. Minden esetben a munkaterületen belül meg kell állni, ha lehetséges a pálya nyugati oldalára kifordulva. (a kigurulás végén,kis sebességgel)
     
  • Alacsony érkezés esetén (a célkör minimális magasságánál alacsonyabban, nem hazaérő helyzetben) nem szabad folytatni a repülőtér megközelítését, mert nincs biztonságos terep a célkör és a repülőtér között!. Így ilyen esetekben a célkör melletti terepek használata javasolt, illetve - amennyiben lehetséges - magasságnyerés a kurzustól távol, a többi versenyző zavarása nélkül.

    A célkör közelében lévő használható terepek az első eligazításon részletesen be lesznek mutatva.
     

7. Repülőgépek visszahúzása

  • A pálya nyugati oldalán, a forgalom figyelembevételével.
  • Fontos, hogy a visszahúzás során a lehető legkevésbé zavarjuk az éppen leszálló gépeket!

Az eljárások részletesen ismertetve lesznek az első eligazításon is.
 

8. Grid és felvontatás

A széliránytól függően grid a 35-ös vagy a 17-es pálya végén lesz. Free grid van érvényben, a hátsó soroktól kezdődő feltöltéssel. A griden a gépek szorosan lesznek elhelyezve, ez részletesen ismertetve lesz az első eligazításon.

A vontatás QFE 600 m-re (~ 740 m QNH) történik, leoldási zóna a kijelölt hely felett, a QNH 2000 m maximális magasságú légtérben. (a dropzone területén belül, az eligazításon pontosításra kerül) Ezen kívül 2700 m QNH magasságig lehet emelkedni

Visszaszállás - a repülésvezetővel egyeztetve
 

9. Légterek

A repülőtér a LHSK Dropzone alatt helyezkedik el, ezért fontos a légtérszerkezet megismerése. Eligazításon erről lesz szó, de előzetesen is javasolt a légterek tanulmányozása.
 

INDULÁS ÉS ÉRKEZÉS ALATT EGYARÁNT!
A versenyzőnek kötelessége a dropzone légtér alatt a 125.435 frekvencia monitorozása!

A verseny alapfeltétele a működő Flarm bekapcsolt állapotban tartása és üzemeltetése, ennek hiányában a légtér nem vehető igénybe!