2024 Rally Kupa, LHPK Futam MVK Géposztályok számára 2024 Június 8-9.
Papkutapuszta Repülőtér (LHPK) 8600 Siófok HRSZ 0223/5
További részletek az 1. számú bulletinben.
A pilótáksaját felelőssége az összes szükségesdokumentum ellenőrzése - ezt a verseny előtt aláírásukkal igazolják - a szervezők azokat nem fogják ellenőrizni.
Kötelező fedélzeti eszközök:
Regisztrált FLARM használata kötelező! OGN tracker nem elfogadott!
Nem használható eszközök
Rádiófrekvenciák
Neve: Papkutapuszta repülőtér (LHPK) Címe: 8600 Siófok 0223/5
Telefonszáma: +36 70 311 2272
E-mail címe: papkuta@gmail.com
Üzemeltető: Aero Média Kft.
Felelős vezető: Bódis László
WGS 84 koordinátája: N465241 E180218
Pályairány: 17/35 (fű)
Magasság: 140 m (400 feet)
Nyűgözés
A verseny idejére a repülőtér nyugati felén lehet a vitorlázó gépeket nyűgözni, illetve víztőltési lehetőség a hangár előtt áll rendelkezésre.
Behajtás
Repülőgépek tárolása
Szállítókocsiban és nyűgözőn lehetséges, hangártárolási lehetőség nincs.
A szállítókocsiban tárolt gépeket közvetlenül a víztöltő hely melletti kijelölt területen kell elhelyezni - ha nincs több hely, a kijelölt nyűgöző helyeken is lehetséges a szállítókocsiban történő tárolás.
A repülőgépek nyűgözése a kijelölt nyűgöző helyeken lehetséges.
Víztöltési lehetőség a hangár előtt lehetséges.
Feladatok
Verseny eljárások
Versenyterület és helyszín határok
A segédmotoros vitorlázó repülőgépekre vonatkozó szabályok
A start szektor
Starteljárások
Vonalnyitás
A vonalnyitásról A 125.610MHz-es frekvencián adunk értesítést az utolsó nem kitolt gép felszállása után a következő módon:
Majd 10 és 5 perccel vonalnyitás előtt:
És végül vonalnyitás pillanatában:
A vonalnyitás általában 20 perc az utolsó gép felszállásától számolva, de időjárási okok miatt a rendezők ezt kitolhatják 30 percre.
Cél szektor
Az érkezési szektor 500 m sugarú henger, mely a repülőtérről dél és nyugat között helyezkedik el
Koordináták: Az első eligazításon illetve a feladatlapon kihirdetve Méret: R 500 m
Minimális magasság: 600 m QNH Az első eligazításon illetve a feladatlapon kihirdetve Minimális magasság alatti érkezés esetén a versenyző büntetőpontokat kap, melyek levonásra kerülnek a napi MVK pontszámából, az alábbiak szerint: (érkezés adott magasságon)
Méterenként 1 büntetőpont
Ezek a büntetőpontok csak a rally kupa eredményeket befolyásolják, az MVK eredményeket nem.
Fájl leadás
Pontozás
Óvás
Terepre szállás
Terpeszállás esetén, a pilóta köteles a leszállásról értesíteni a sport bizottságot a leszállást követő 20 percen belül (Az eligazításon és feladat lapon lesz közzétéve), valamint az igc-filet emailben elküldeni a darojanos@freemail.hu, papkuta@gmail.com címre amennyiben lehetséges.
Amennyiben a jelentés nem érkezik meg naplementéig, és a gép hollétéről sincs hír, a sportbizottság értesíteni fogja a kutató-mentő szolgálatot. Amennyiben a terepreszállási értesítés nem érkezik meg 20 percen belül, a pilóta első alkalommal figyelmeztetésben részesül, további előfordulás esetén a versenyről kizárható.
Az eljárások részletesen ismertetve lesznek az első eligazításon is.
A széliránytól függően grid a 35-ös vagy a 17-es pálya végén lesz. Free grid van érvényben, a hátsó soroktól kezdődő feltöltéssel. A griden a gépek szorosan lesznek elhelyezve, ez részletesen ismertetve lesz az első eligazításon.
A vontatás QFE 600 m-re (~ 740 m QNH) történik, leoldási zóna a kijelölt hely felett, a QNH 2000 m maximális magasságú légtérben. (a dropzone területén belül, az eligazításon pontosításra kerül) Ezen kívül 2700 m QNH magasságig lehet emelkedni
Visszaszállás - a repülésvezetővel egyeztetve
A repülőtér a LHSK Dropzone alatt helyezkedik el, ezért fontos a légtérszerkezet megismerése. Eligazításon erről lesz szó, de előzetesen is javasolt a légterek tanulmányozása.
INDULÁS ÉS ÉRKEZÉS ALATT EGYARÁNT!
A versenyzőnek kötelessége a dropzone légtér alatt a 125.435 frekvencia monitorozása!
A verseny alapfeltétele a működő Flarm bekapcsolt állapotban tartása és üzemeltetése, ennek hiányában a légtér nem vehető igénybe!