Magyar Vitorlázórepülő Rally Kupa 2018

Támogatóink

Magyar Vitorlázórepülő Szövetség

AKTUÁL BAU Építőipari és Kereskedelmi Kft.

SZEMP Air Légiszolgáltató Kft.

KÖLES Parképítés

HA-VI-ÉP Kft.

Márkusz Építő

Live Glidernet.org
Live Glidernet.org
Meteograms
Meteograms
A magyarországi talaj fizikai félesége
A talaj fizikai félesége
Időkép.hu
Felhőkép
Open Glider Network Range
Open Glider Network Range

Magyar Vitorlázórepülő Rally Kupa 2018 évi Versenykiírása

A Magyar Vitorlázórepülő Rally Kupa egy decentralizált több helyszínen előre meghatározott versenynapokon (futam) lebonyolított versenysorozat. A versenyre nevezhet mindenki, aki teljesíti a Magyar Vitorlázórepülő Kupa (MVK) verseny nevezhetőségi feltételeit. A nevezési határidő minden futamot megelőző hét péntek. A nevezést az MVK versenyszabályzatban leírtak szerint kell megtenni. A versenyre nevezés egyben az MVK nevezést is magában foglalja. Az egyes futamok rendezői az adott futamra nevezési díjat kérhetnek.

A futamok helyszínének és időpontjának kiválasztása: Az egyes futamok más-más helyszínen kerülnek lebonyolításra. A rendezésre a klubok a VTSB felé szándék nyilatkozatot kell, hogy tegyenek. A futamok időpontjait az MVSZ őszi küldöttgyűléséig a VTSB nyilvánosságra hozza. A következő évi futamok rendezésére a jelentkezést legkésőbb január 31.-ig kell jelezni a VTSB felé egy szándéknyilatkozatban. A futamok rendezőinek a saját futamukra vonatkozó Bulletint az MVSZ tavaszi küldöttgyűléséig nyilvánosságra kell hozni.

A futamok lebonyolítása:
Az egyes futamokon minimum 2 versenynap megrendezésére kell lehetőséget biztosítani. A egyes futamokon minimálisan 6 induló szükséges. A futamokon a Magyar Vitorlázórepülő Versenyszabályzat 5.4 pontja szerinti Sebességi versenyszám kijelölt fordulópontokkal (RT) feladat típust kell használni. A versenyzők napi értékelése az MVK pontszámítása alapján a deklarált céltáv szerint történik. A pontszámításnál az MVK indexlistát kell figyelembe venni. A versenyzők által repült feladatokat az MVK rendszerébe is fel kell tölteni, így azok az MVK-ban is értékelve lesznek. Az egyes futamok értékelésénél a napi MVK pontszámok összesítésével kell sorrendet felállítani. Az így összesített pontszámokat teljesítmény százalékká kell alakítani, amely a versenyző adott futamon elért pontjait adja (Rally pont):

Rally pont=(Versenyző MVK összpontja/Futamgyőztes MVK összpontja)*100.

Például:
Az LHXX futamon 2 versenynap után a versenyzők MVK szerinti összesített pontjai:

  • 2000
  • 1800
  • 1600
  • 1400
  • 1200
  • 1000
A futam végeredménye:
  • 100 pont
  • 90 pont (1800/2000*100)
  • 80 pont
  • stb.

Az adott futam győztese a napi MVK pontszámok összesítését követően a legmagasabb pontszámmal rendelkező versenyző, akinek a Rally pontja (teljesítmény százaléka) = 100.

A futamok összesítése:

A Futamok összesítésénél minden versenyző eredményét figyelembe kell venni, aki legalább 2 futamon elindult. A versenyző elért eredménye az egyes futamokon elért Rally pontjai közül a legmagasabb kettő összege. A Rally Kupa adott évi győztese az így számolt legmagasabb pontszámot elért versenyző. Pontegyenlőség esetén az egyes futamokon elért helyezéseket kell nézni. A győztes a több első, ha az is egyenlő, akkor a több második, a több... (és sorrendben így tovább) helyezést elért versenyző. Ha ez alapján is pontegyenlőség állna fenn, akkor a futamokon repült MVK szerinti összes pontszámot kell figyelembe venni.

A verseny nem számítható bele a Magyar Vitorlázórepülő Ranglistába. A versenyzők Ranglista pontot az MVK eredményük után kapnak.

2017.november 1.

VTSB